AGF (Aardappelen, Groente & Fruit)

Organisaties werkzaam binnen de AGF-branche zijn grofweg te verdelen in drie groepen: exporteurs, importeurs en verpakkingsbedrijven. Deze organisaties hebben te maken met de inkoop- en verkoop van versproducten en alles wat hier bij komt kijken. Prijzen, verpakkingen, transport, medewerkers, communicaties, etc.

Als ondernemer in de AGF-branche staat u dagelijks voor een groot aantal keuzes, met name ten aanzien van de samenstelling, kwaliteit en prijs van uw assortiment, prijzen voor uw afnemers, uw inkoop (contracten), de inzet van medewerkers en de hoeveelheid productie. Het is belangrijk om te bepalen of het resultaat van deze keuzes voldoet aan uw verwachtingen of uw doelstellingen. Deze doelstellingen betreffen onder meer de omzet, de brutowinst, het aantal klanten en de gemiddelde klantenbesteding en de productiviteit van uw medewerkers. Eventuele verschuivingen en afwijkingen moet u zo snel mogelijk signaleren om direct de oorzaken te kunnen bepalen en waar nodig op het gebied van brutomarge, kosten, etc. direct of op langere termijn te kunnen bijsturen.

Daarvoor heeft u informatie nodig, waarmee u assortiment, prijsstelling, inzet van medewerkers, verkoopsysteem en wijze van produceren onderbouwt met cijfers en op basis van deze informatie kunt bijsturen. Hiervoor is de inzet van een efficiënt ingerichte ICT-omgeving noodzakelijk. Hiermee bedoelen wij de mogelijkheid om rapportages met dag-, week- en perioderesultaten te kunnen samenstellen, uw prijzen gemakkelijk te kunnen beheren, kostprijzen van bewerkte producten kunt berekenen, facturen voor uw afnemers kunt maken, maar ook op een constructieve manier kunt omgaan met uw voorraden door het optimaliseren van uw magazijn-functie (palletregistratie, etc.). Leveringen en ontvangsten kunt optimaliseren, uiteraard rekening houdend met transportmogelijkheden.

ComputerPlan heeft samen met haar gespecialiseerde branchepartner JEM-id, een complete en effectieve oplossing op basis van standaard software voor het beheren van uw logistieke én financiële stromen. Natuurlijk kunnen hierbij ook secundaire processen worden meegenomen, zoals bijvoorbeeld de digitalisering van uw inkomende facturen, contractbeheer of vastlegging van alle zaken omtrent uw personeelszaken.

Spreekt dit u aan? Graag komen wij met u in contact om onze ervaringen met u te delen. U kunt ons bereiken via 015-279 89 99 of stel uw vraag via ons aanmeldformulier.