Service Management oplossingen

Wat maakt je beter dan de concurrent? Het meest onderscheidende aspect van een organisatie is de service die verleend wordt. Hoe beter de service, des te groter de binding met de klant. Met de Service management oplossingen ga je van het leveren van producten naar het leveren van diensten, met service excellence als doel.

Maak klanten en medewerkers blij met Exact voor Servicemanagement

Exact voor Service management

Als service gerichte organisatie wil je blije klanten en blije medewerkers. Dit doe je door het werken makkelijker te maken en medewerkers effectief in te zetten voor je klanten. Met Exact voor Service management ben je in control over alle service-activiteiten van A tot Z en krijg je de tools om medewerkers effectief in te zetten. Dit zorgt voor rust, de service manager kan voorruit plannen en de buitendienst weet precies wat van hen verwacht wordt. Door de combinatie van Exact Globe, Exact Synergy en de Field Service Q app is de administratie van order tot realisatie in te regelen. Uiteindelijk zorgt dit voor een hogere first-time-fix-rate, optimale serviceprocessen en blije klanten.

Download de factsheet
Begin het serviceproces in Exact Globe

Begin de service in Exact Globe

De start van elk service proces begint wanneer je een order of storing van een klant binnenkrijgt. Deze order kan via Exact Globe worden aangemaakt op basis van de huidige of gewenste configuratie. Door de uitgebreide configuratie-opties ziet de binnendienst precies welke veranderingen aan welke apparaten zijn gemaakt om gelijk een order op maat aan te kunnen maken. Met Exact Globe heb je altijd inzicht in voorraden, service contracten. historie van een configuratie en stuur je aan het einde van het proces de factuur op maat.

Maak alle service activiteiten aan in Exact Synergy

Alle service activiteiten in Exact Synergy

Wanneer een order binnenkomt wil je deze zo snel mogelijk afhandelen om de klant tevreden te houden. Binnen Exact Synergy kan je de volledige service activiteit van configuratie naar planning tot realisatie afhandelen. Als de order via Exact Globe is aangemaakt begint het service proces in Exact Synergy en heeft de binnendienst de mogelijkheid om gelijk de juiste monteur op de juiste tijd voor de klant in te plannen. De buitendienst heeft direct inzicht in de configuratie, historie en de order of storing. Na realisatie kan de buitendienst-medewerker zijn uren, gebruikte materialen en opmerkingen over de order aangeven, zodat de binnendienst de factuur kan sturen.

De serviceadministratie in je broekzak met de Field Service Q app

De serviceadministratie in je broekzak met de Field Service Q app

Zou het niet mooi zijn als de buitendienst zijn hele administratie altijd in zijn broekzak heeft? Met de Exact Field Service Q app is dat nu mogelijk. Met de app heeft de buitendienst altijd toegang tot alle relevante service informatie, van onderdelen naar contracten tot de volledige service historie. Door de Field Service Q app weet de buitendienst precies wat zij kunnen verwachten bij elke service activiteit. Hierdoor werken zij efficiënter, verhoogt de first-time-fix-rate en maak je uiteindelijk blije klanten.

Profiteer van onze service management expertise

Advies nodig over het verkrijgen van service excellence? Onze experts denken graag met je mee. Vul onderstaand formulier in om met één van onze experts in contact te komen.