Hoe kan ik MFA activeren voor Office 365?

Met Multi-Factor Authenticatie creëer je een extra authenticatie laag om in te kunnen loggen in Office 365. Als MFA door een beheerder geactiveerd is in de Office Admin Portal moet de medewerker het volgende doen om MFA te kunnen gebruiken:

Stap 1: Download de Microsoft Authenticator app vanuit de Google PlayStore of Apple AppStore

Stap 2: Surf naar deze pagina (Set-up Authenticator)  en meld je aan met je bestaande Office 365 account. Na inloggen vraagt Microsoft om Aanvullende beveiligingsverificatie:

Hier kies je voor: Mobiele App > Verificatiecode gebruiken en vervolgens op Instellen. 

Stap 3: Switch naar je smartphone en open de Microsoft Authenticator App. Klik hier op het menu rechtsboven (drie puntjes) > Account toevoegen > Werk- of schoolaccount.

Stel voor MFA je Werk of Schoolaccount in

Stap 4: Scan vervolgens met je telefoon de QR-code op het scherm van de PC/laptop:

Stap 5: Je account is nu toegevoegd in de Microsoft Authenticator App en genereert steeds nieuwe codes die eenmalig te gebruiken zijn voor MFA:

Het instellen van Outlook moet je nu (eenmalig per device) doen met een code. In webmail moet je iedere keer een code invoeren.

Verdere vragen over het activeren van MFA voor Office 365? Neem dan contact op met onze ICT helpdesk via 015-279 89 29 of helpdesk@computerplan.nl.

Heb je vragen over dit onderwerp of heb je verdere hulp nodig?

015-279 89 99
info@computerplan.nl
Open op werkdagen van 08:30 tot 17:30