Hoe maak ik een Exact Synergy database aan?

Na de installatie van Exact Synergy, kun je een Exact Synergy database aanmaken. In deze FAQ leggen wij uit hoe je dit kunt doen binnen Exact Synergy. 

Het stappenplan:

Stap 1: Start Exact Synergy Enterprise. Je wordt gevraagd om een licentiebestand te selecteren. Klik op Browse om het licentiebestand te selecteren. De extensie van licentiebestand is altijd .elcx. Deze kun je downloaden van de Customer Portal. Klik na het selecteren van het juiste bestand op Continue.

Stap 2: Klik op de link 'Create a new Exact Synergy Enterprise database'. In het volgende menu vul je per onderdeel de volgende informatie in: 

  1. In de sectie 'Database', vul je de naam van de server waar de database aangemaakt dient te worden. Dit kan bij het veld 'Server'.
  2. Vervolgens vul je de naam van de database in bij het veld 'Database'. Dit is een verplicht veld en kan niet worden bewerkt wanneer deze is aangemaakt.
    Opmerking: Wanneer je een nieuwe database aanmaakt, is het belangrijk goed na te denken over de naam. Voor gebruikers welke nog niet bekend zijn met de applicatie wordt het aangeraden om als naam "Synergy" te gebruiken. Wanneer je een andere naam dan "Synergy" gebruikt, dan dien je ook een andere virtual directory aan te maken in de Internet Information Server.
  3. Bij 'Collation' selecteer je 'Server default' of 'International (Latin1_General_CI_AS)' om aan te geven dat je de standaard server waarde of de internationale waarde gebruikt.
  4. Markeer het veld 'Default' om ervoor te zorgen dat dit de standaard database wordt. Wanneer je Exact Synergy Enterprise start, dan zal deze database standaard worden getoond.
  5. In de sectie 'License', zal de geselecteerde licentie worden weergeven. Op basis van deze licentie wordt de database aangemaakt.
  6. In de sectie 'Administrator', vul je de de gebruikersnaam van de administrator in. Dit dient de inlognaam te zijn welke ook wordt gebruikt voor de Windows Server.
  7. Vervolgens vul je de volledige naam van de administrator in bij het veld 'Full name'.
  8. Bij het veld 'ID', vul je het identificatienummer voor de administrator. Dit ID nummer is het nummer waarmee gestart wordt. Elke volgende gebruiker zal automatisch een hoger nummer krijgen. Bijvoorbeeld, wanneer het ID voor de administrator '1' is, dan zal de volgende gebruiker nummer '2' krijgen.
    Opmerking: Standaard zal de informatie in de sectie Administrator worden voorgevuld met informatie over de persoon welke de database aan het aanmaken is.
  9. In de sectie 'Login', markeer je het veld 'Integrated security' om ervoor te zorgen dat het gebruikersaccount van de gebruiker welke de database aanmaakt ook wordt gebruikt om verbinding te maken met de SQL-server.
  10. Vul nu de login naam en het wachtwoord in bij de velden 'Login name' en 'Password'.
    Opmerking: Je kunt alleen de inlognaam en het wachtwoord vullen wanneer het veld Integrated security is gemarkeerd. Dit is gedaan in stap 9.
  11. In de 'Division' sectie vul je de divisie voor de nieuwe database bij het veld 'Code'. Je kunt hier maximaal drie karakters invoeren. Een divisiecode van een database fungeert als een administratiecode, dit is een verplicht veld.
  12. Vul vervolgens een divisienaam in bij het veld 'Name'.
    Opmerking: De sectie 'Division' is niet beschikbaar wanneer het veld 'Demo company' is gemarkeerd in de sectie 'Database'.
  13. In de sectie 'Settings', selecteer je het land van de nieuwe database bij het veld 'Country'.
    Opmerking: Dit veld is niet beschikbaar wanneer het veld 'Demo company' in de sectie 'Database' is gemarkeerd.
  14. Bij 'Language' selecteer je de taal welke in de database gebruikt gaat worden.
  15. Selecteer bij 'Account code' 'Numerical' om alleen te werken met cijfers in de relatiecodes of kies voor 'Alphanumerical' om cijfers en letters te kunnen gebruiken. Standaard wordt 'Numerical' geselecteerd. Let op, dat je dit niet wijzigt naar Alphanumerical wanneer er een replicatie is met de back office.
  16. Selecteer bij 'Debtor code' 'Numerical' om alleen te werken met cijfers in de debtor codes of kies voor 'Alphanumerical' om cijfers en letters te kunnen gebruiken. Standaard wordt 'Numerical' geselecteerd. Let op dat je dit niet wijzigt naar 'Alphanumerical' wanneer er een replicatie is met de back office.
  17. Selecteer bij 'Creditor code' 'Numerical' om alleen te werken met cijfers in de creditor codes of kies voor 'Alphanumerical' om cijfers en letters te kunnen gebruiken. Standaard wordt 'Numerical' geselecteerd. Let op dat je dit niet wijzigt naar 'Alphanumerical' wanneer er een replicatie is met de back office.
  18. Klik op 'Create' om de nieuwe database aan te maken.

Wanneer je de bovenstaande stappen hebt gevolgt is de Exact Synergy database aangemaakt. 

 

Heb je vragen over dit onderwerp of heb je verdere hulp nodig?