Melding maximum aantal Named Users overschreden in Exact Globe

Wanneer bij het openen van Exact Globe de melding “U heeft het maximum aantal Named Users overschreden die toegestaan zijn in uw licentie” verschijnt, zijn er meer gebruikers aangemaakt met toegangsrechten dan volgens de licentie is toegestaan. 

Stap 1: Krijg overzicht

Binnen een licentie wordt gewerkt met een aantal administraties en gebruikers. Via het hamburgermenu [over] [licentie] krijg je een overzicht hoeveel administraties en users in de licentie toegestaan zijn. Exact telt het totaal aantal unieke gebruikers, met toegangsrechten, binnen alle administraties welke op de SQL server actief zijn. Dus ook eventuele testadministraties die nog benaderbaar zijn. Gebruikers mogen wel in verschillende administraties inloggen en tellen dan slechts 1x, mits ze overal onder dezelfde username inloggen.

Stap 2: Verwijder eventuele dubbele gebruikers

Door in overzicht [Systeem] [HR & Beveiliging] [Medewerkers] met de rechter muisknop te klikken en kiezen voor “Kolommen toevoegen” kan je de kolom “Geblokkeerd” toevoegen. Wanneer je vervolgens op deze kolom dubbelklikt tot deze vooraan staat, wordt hierop gesorteerd. Alle gebruikers waar in deze kolom geen vinkje staat, zijn niet geblokkeerd en dus actieve gebruikers met toegangsrechten en tellen mee voor de licentie. Dit check je per administratie en je haalt de dubbele namen eruit en vervolgens heb je het totaal aantal unieke gebruikers. Wanneer deze administraties zijn verwijderd zou het maximum aantal Named Users niet meer overschreden zijn en de melding bij Exact Globe weg zijn. 

Wanneer je vervolgens de melding nog steeds krijgt, moeten er extra licenties worden aangeschaft om de Exact Globe licentie uit te breiden. Verdere vragen over licenties? Neem dan contact op met onze Exact Support via 015- 279 89 19 of mail naar Exactsupport@computerplan.nl.

Heb je vragen over dit onderwerp of heb je verdere hulp nodig?

015-279 89 99
info@computerplan.nl
Open op werkdagen van 08:30 tot 17:30